Απολύτως νόμιμα τεχνάσματα του μάρκετινγκ: ψέματα για τα οποία δεν μπορείτε να κάνετε μήνυση



Ετικέτες «Natural» και «Organic»
Όλοι μας προτιμάμε να αγοράζουμε μόνο καλλυντικά και κοσμητική που είναι «Natural» ή, τουλάχιστον, «Organic».
Η πικρή αλήθεια είναι, όμως, πως το μόνο «φυσικό» συστατικό της «Natural» κρέμας σας μπορεί να είναι το νερό! Δυστυχώς, νομικά δεν υπάρχει αυστηρός ορισμός της λέξης «Natural». Γι΄αυτόν τον λόγο, μπορεί οποιοσδήποτε να «κολλήσει» στο προϊόν του την ετικέτα «Natural» και να είναι 100% νόμιμος. Ένα απλό παράδειγμα:
Η γνωστή ονομασία Mineral Oil ακούγεται πολύ ελκυστική... αν δεν γνωρίζεις ότι το μοναδικό Mineral Oil στον κόσμο είναι το πετρέλαιο! Όλα τα Mineral Oils στις κρέμες είναι, στην ουσία, Natural (γιατί το πετρέλαιο είναι, σίγουρα, ένα φυσικό προϊόν).  Αυτό, προφανώς, δεν σημαίνει ότι θα σας άρεσε να βάζετε κρέμα που περιέχει ΜΟΝΟ παράγωγα πετρελαίου στο δέρμα σας... γι’αυτόν τον λόγο υπάρχουν αυτές οι «όμορφες» ονομασίες.
Όσο για το «Organic», αυτή η ονομασία ταιριάζει παντού και υποδηλώνει αποκλειστικά, αν θυμάστε λίγο τα μαθήματα της χημείας, ότι το προϊόν περιέχει άνθρακα (C).

«Αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα 99%» (ή 98% ή, τουλάχιστον, 97%)
Διαλέξτε οποιοδήποτε νούμερο και γράψτε το! Δεν θα υπάρχει το παραμικρό πρόβλημα, γιατί τα αποτελέσματα της «μελέτης» θα είναι 100% νόμιμα. Η εταιρεία ρώτησε 10 γυναίκες: τη διευθύντρια, τη μαμά της, τη θεία και την κόρη της, τις 2 μάνατζερ, τη γραμματέα, τις 2 φίλες της που πέρασαν να τη δουν στο διάλειμμα, και την καθαρίστρια. Οι  9 από τις 10 παρατήρησαν ότι το δέρμα τους έγινε πιο μαλακό/έχει λιγότερες ρυτίδες/είναι πιο σφιχτό/κ.τ.λ. Voila!! Η απoτελεσματικότητα της κρέμας είναι 90%!  Προσέξτε τη λέξη «παρατήρησαν» - κανένας δικηγόρος δεν θα μπορέσει ποτέ να αποδείξει πως ΔΕΝ το παρατήρησαν:)

Λάδι για το σώμα Paraben Free

Διαβάζοντας αυτήν την υπόσχεση στην ετικέτα, δεν μπορώ να συγκρατηθώ και να μην συνεχίσω: «νερό χωρίς χοληστερίνη!», «πρωτοποριακό αυτοκίνητο με 4 ρόδες!» και «καινούριο, ΑΣΠΡΟ γάλα!»...

Μπορούμε να αναφερουμε πολλά παραδείγματα προφανέστατων πραγμάτων... και η διαφήμιση «paraben free oil» σίγουρα θα βρίσκεται ανάμεσά τους, ως ένα από τα απολύτως νόμιμα τεχνάσματα του μάρκετινγκ.

Αν το σκεφτείτε λίγο, θα καταλάβετε εύκολα πως κανένα λάδι δεν απαιτεί συντηρητικό (συμπεριλαμβανομένων των παραμπένων), καθώς τα βακτήρια δεν έχουν μαθει ακόμα να ζουν χωρίς νερό.

Η καλύτερη απόδειξη είναι το ελαιόλαδο, το οποίο δεν το διατηρούμε στο ψυγείο και δεν κοιτάμε καν την ημερομηνία λήξης του.

Γι’αυτό, η δήλωση «paraben free oil» είναι, όντως, 100% αληθινή... και μία 100% άχρηστη πληροφορία.